• RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter

martes, 17 de agosto de 2010

Gudinna liv



Min dotter vaknade slött och långsamt öppna ögonen och var utsträckt som en katt. Gick till badrummet, borstade tänderna, tvättade ansiktet och kom till rummet där jag såg på nyheterna, kramade han mig och gav mig en av de skönaste kyssar jag får varje morgon.

"God morgon till sötaste pappa på jorden - sade hon.

"God morgon. Vem är den Doll av Nono?

"Jag, sade hon stolt. Och han gick till sitt rum igen.

Spendera en stund och kika. Hon är sömnig igen.

Plötsligt hör jag en röst säga: "Nej, inte vakna. Låt henne sova. Hon är vår gudinna, hon är den som ger oss liv. " De uppstoppade djur, hans lekkamrater. Jag ser sorpendido till var de är.

"Ja, ja. "Säger en annan röst. Människor tror att en Gud skapade dem, och de vet inte vem som skapade oss alla var en gudinna.

"Ja. Jag lever det för henne. Hon kommer och ger oss en fläkt av livet. Utan den är vi fortfarande, livlös. Men det rör oss och leva.

"Tyst, tchyst! Sedan kommer hon. Och kommer att spela med oss! Åh, nu är vi lever, vi lever! Vilken glädje! Gudinna liv

0 comentarios:

Publicar un comentario

 
Copyright 2010 Deorum ars - Dagboken - All Rights Reserved.
Designed by Web2feel.com | Bloggerized by Lasantha - Premiumbloggertemplates.com | Affordable HTML Templates from Herotemplates.com.